lördag 26 december 2009

en annorlunda jul

En helt annan historia än min vanliga, svenska jul. Nu sitter jag här, väldigt nära modemet och myser med en kopp te och det sista av min julkalender efter en väldigt najs "boxing day", annandag jul för er där hemma. Idag har Carole, hennes svärmor och jag varit hos dottern Nicki och hela hennes halv-australienska familj och släkt. Mysig stämning med mat, Champange och massa spel. Flickorna ägde lätt på pictunary! Även om vi inte vann, killarna fuska ju! Fick till och med en liten julklapp vilket jag inte förväntat mig och kände mig sjukt tacksam för det jag fick.

Julafton va wierd, gick omkring i Falmouth och kunde inte riktigt känna den julkänsla som vanligtvis infinner sig på julafton. Men Cornwall är sjukt mysigt och jag kan inte riktigt förstå att detta är England.

Juldagen i England!
Allt börjar med julklappar på morgonen och jag öppnade paket och kuvert skickade från Svea rike. Dessa sötnosar fick jag av mor min och jag gissar att de är från...hm... Preben!


Tack mamma!


Jag fick galnaste presenten av pappa. Topp från H&M's Jimmy Choo limited edition. Crazy man! Thxs Papsen! Mors mor och mors far skickade svenska kronor och skraplotter, tackar och niger för dem! Fick också julknäcke av vännen Martin, killen som stått ut med mig tjoandes inne på "Totally Swedish" för att hon vill köpa allt inne i den lilla butiken. Svenska delikatesser! Hurra!!!

Vi gick på julpromenad på stranden och my gosh! Vad najs det är här i Cornwall. (Firade juldagen med sonen Simon och hans familj, och deras galna hund.)






Sen va de julmiddag. Först drar man isär "Christmas crackers", de smäller till lite och innuti finns en hatt, en leksak och ett skämt.


Sen efter talet av HMH Drottningen så var det julmiddagen! Tjoohoo... kalkon i massor! Hoppas du har haft en underbar jul och jag önskar dig ett gott nytt år!








massor av kärlek från Cornwall

2 kommentarer:

  1. Flicka lilla!
    Massor av kärlek från oss till dig! Nästan rätt gissat men de är inköpta på Loui, den lilla mysiga butiken på Framnäs där jag brukar köpa ljus.Det är tomt i huset på Toftavägen även om Emilia gör sitt bästa för att fylla tomrummet (med 22 förfestande kompisar på juldagen, men vi myste i källaren med bastu, käk och "På spåret")
    Längtar efter dig sjukt mycket! Puss

    SvaraRadera
  2. Hihi så tomten kom ändå? ;) Har med mig Pågen Lingonbröd tebax från Sverige :D

    SvaraRadera