söndag 26 juni 2011

midsommar i london

Känner mig helt otroligt varm både inuti och utanpå utav två orsaker. Utanpå för att solen har skinit hela dagen och det är fortfarande riktigt varmt och skönt ute, trots att solen gått ner nu. Klart det är lite irriterande när man ska sova, vilket jag nu snart ska. Inuti, för att jag har firat midsommar på svenskt vis på Hampstead Heath, vilket är väldigt fint picknick ställe, med lite vänner. Jag hade kokat färskpotatis (2 kg), rullat 50 köttbullar (på pappas vis), gjort en ostkaka (på underbara claras vis) som jag serverade med sylt och ett lass med chokladbollar. Jag hade två sorters hårt bröd, svenska skorpor köpt på Tesco, smör och en liten burk löksill. Åh! Vad kul det var! Mysigare midsommar får man leta efter!





glad midsommar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar