måndag 12 mars 2012

morgonjazz

Sitter och lyssnar på jazz så här på morgonkvisten. En snubbe i min klass har önskat att ja ska lägga lite bakgrundssång på hans prov i performance. Själv funderar jag på om jag ska byta från komposition till performance nästa termin. Alla säger att jag borde. Jag har börjat spela lite med ett gäng andraårselever, vi hade ett gig i torsdags och en hel del kom upp till mig och sa att de gillade min röst och en väns flickvän sa att hon totalt älskade den(!). Känns rätt fint.

I förra veckan har mina två tyskar Martha och Ruth varit här, så mysigt att prata med dem och bara hänga på Hampstead Heath. Ruth hängde på mig och rumänerna till svenska kyrkan och såg Melodifestivalen. Ja, jag hoppade lite upp och ner när Loreen vann, jag tycker att hon verkar så jordnära och har ett fantastiskt tonomfång. Låten har etsat sig fast.

I helgen kommer också Jesper Fjellner med hela Alpha sverige och sedan kommer Gika och Frida!!! Jag är en lyckans ost!



häng på Hampstead Heath med brudarna och Markus

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar