tisdag 28 februari 2012

MANCHESTER!!

Iiiieeeee! Sjukt kul sak har hänt! Jag är en av några få som ska åka till Manchester på Lördag och uppträda med KUDAC (Kingston University Digital Arts Collective)!!! Jag och en norsk kille, Kristian, ska spela med vår lärare Diana med ett program som heter PD (Pure Data) som är ett programmeringsprogram - gör ett ljud i en mic, kör den signalen genom PD och ändrar lite olika värden i programmet och det låter helt annorlunda när det kommer ut. Det är inte sådan musik som man vanligtvis lyssnar på, i alla fall inte jag, men jag kan nu definitivt uppskatta intressanta ljud och undra hur man fick fram olika ljud. För de flesta kan det låta som oljud, men om man har lite förståelse för hur det fungerar så kommer det ovan att tillträda; plus är att man tränar sig i olika dynamik, finner relationer mellan element och texturer av ljud.

Så Kingston University betalar för tågresa och boende, plus att jag får delta i denna lilla festival på Universitetet i Manchester. Can't Wait!!!


ps. Nu ska ja sova, för imorn (senare idag) så ska jag sjunga med Jazz Impro ensemblen på öppet hus...


1 kommentar: