torsdag 26 april 2012

snosa i sängen

Imorse vaknade jag av att det spöregnade. Visst, jag älskar att snosa i sängen och lyssna på regnet utanför fönstret, men jag önskar också att jag kunde sitta och läsa i solen med en cappuccino. Senaste veckan har varit väldigt oproduktiv och stressen kommer krypande. Vill helst inte sitta hela nätterna och plugga de närmsta veckorna. Samtidigt så vet jag många i andra året på min linje som har mycket mer än mig att göra och har bara gjort saker på ytan av deras uppgifter. Hemskt att säga, men det gör mig lugn. Om det är något jag har lärt mig under de senaste två åren så är det att det är onödigt att vara orolig för mycket. Jag tror att lite positiv kraft inifrån och att vara beslutsam att oron inte ska få övertaget tar dig lång väg. Andas in och njut av att göra något. Att åstadkomma något. Att nå dina mål.

Jag har sökt jobb på second hand i Götene tack vare mormor, så nu ber jag att jag ska få jobbet. Det skulle vara ett perfekt jobb. Jag skulle vara nära mina kära, tjäna en slant och njuta av den svenska sommaren, något jag inte gjort på några år. 


Saknar er där hemma.
kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar