torsdag 12 april 2012

ta tillbaka makten...

Helt otroligt! Jag vet inte om det trots allt var så smart, men jag har just raderat alla mina email i inkorgen. Så klart har jag tidigare sparat alla viktiga email, hoppas jag... Grejen är den att det var över 8000 email!! Jag har tidigare tänkt på det faktum att jag bläddrar igenom många ovettiga email om dagen. Ibland har jag 30 per dag. Inte hälsosamt. Har börjat unsubscribe massor av nyhetsbrev och uppdateringar men finner mig själv fortfarande i tristess av att vänta på att email ska ladda klart så att det slutar vara i fet stil i min inkorg. Är det detta jag vill spendera min tid på? Läsa email. Nej, så klart inte! Jag vill fortsätta läsa den sjukt intressanta akademiska boken Feminine Endings av Susan McClary som handlar om music, gender och sexualitet. Hittills har jag läst det uppdaterade förordet om vad som hände efter att boken gavs ut 1991, då den skapade ramaskri i musikvetenskapens värld. Det har forskats om kvinnliga kompositörer, kvinnliga och maskulina egenskaper inom musik, kroppen och hur den reagerar av musik och mycket mer. När det finns så mycket intressant att lära sig vill jag inte veta att Topshop har 20% rea eller att Lady Gaga ska spela i Sverige, så nu gjorde jag upp med min bångstyriga inkorg som förresten någon hackade in sig i och skickade mail till alla mina kontakter med troligen virus (hoppas ingen öppnade dem) och låste ut mig från mitt eget konto. Nu har jag tagit tillbaka makten och ska gå och tvätta mina smutsiga kläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar