lördag 15 mars 2014

må bra ida, trallala!

Med muskelvärk i magen och hunger efter mat skriver jag med ett leende på mina läppar. Igen. Jag mår suveränt och jag känner att vädret, mammas besök och framgången med mitt projekt, smittar hela mig till glädje. En av mina nära vänner har varit sjuk och tack gud att han mår bättre! Hans nyfunna glädje av att inte må så dåligt har också smittat av sig på mig och kraften av att ha optimism omkring sig är en kraft lik ingen annan.

Jag har börjat göra Pilates i mitt sovrum, allt jag behöver är en yoga matta och min dator. Inspirationen till detta är en fruktansvärt go' flicka i USA, Cassey Ho, som driver en Youtube serie med träningsvideos och en hemsida. Hon är så otroligt go' att man ler av att bara titta på henne. Nu har jag tagit henne på allvar och börjat en 4 veckors träning för nybörjare. Man skriver ut ett schema och kryssar i när man har gjort de olika passen. Allt är gratis och efter nästa en vecka känner jag mig redan starkare.

Så le lite extra idag för jag, av hela mitt hjärta, önskar dig en underbar dag!


NEA

1 kommentar:

  1. Vi leeeeeeer, både morfar och jag. Du är så underbar, Kram

    SvaraRadera