söndag 9 mars 2014

underbart!!!


Vilken under bar vecka!


Mamma och jag höll på och chatta i måndags och helt plötsligt hade hon köpt biljetter och skulle komma om två dagar!

Vi åt frukost på The French Tart, mitt lilla favorit café runt hörnet, med cappucinos och croissant varje dag. Mitt på trottoaren i solen. Det var underbart och Mamma kunde inte sluta ta kort på magnoliorna som växte överallt på majestätiska träd utmed gatorna i kvarteret jag bor.

När vi inte satt nere vid Thamesen och njöt satt vi på café, jag jobbandes på slutuppträdande och mamma läsandes en bok.

I torsdags hade min grupp genrep för nästa dags kommande slutuppträdande i kursen Live Performance. Allt gick på tok. Sladdar överallt och dator som kraschade hela tiden så resten av gruppen kom av sig på samma ställe hela tiden. Med tungt huvud gick jag och la mig den kvällen.

Nästa dag satte vi upp allt och vi hann dra igenom det några gånger också. Jag lånade en dator från universitetet. Det gick underbart bra! Mitt humör var uppe i skyarna, allt fungerade som vi hade hoppats.

Läraren kom och vi var redo...


Wow! Vi var så nöjda med hur det gick.
Det känns underbart och vara av med en kurs så här tidigt. Nu kan jag fokusera på de andra två kurserna.


Idag skiner solen igen och fåglarna vägrar ha mig sovandes. Så nu sitter jag här, i en nyköpt kontorsstol från IKEA och njuter av att jag ska få jobba med musik som jag älskar.


Hade fint!
kärlek...

2 kommentarer:

  1. Hej Linnéa, kul att höra att det gick bra med denna kursen. Bra jobbat! Kram mormor

    SvaraRadera
  2. Härligt att du lyckades. Älskar dig...Pappa

    SvaraRadera