söndag 17 april 2011

lov-liga tider

Fy vad skönt det är och ha lov! Jag ska njuta så mycket som möjligt av min frihet och samla inspiration och energi för nästa halva av terminen. Oj! Nu mindes jag plötsligt att jag kommer hem om en månad. Jag skulle göra labbar, men nu kan jag njuta av mina vänner och familj. Åh! Det har jag inte gjort på länge utan att känna att jag har massor att göra. Imorgon bitti åker jag med Eurostar från St. Pancras till Lille. Där kommer jag vänta tills Léa kommer med nästa tåg. Ty hon boka dem tidigare än mig och var  sjukt dyra. Eftersom jag inte vill spendera en förmögenhet har jag inget emot att åka in i natt och sitta på Starbucks och läsa "Mansfield Park" och njuta av intriger som Jane Austen kom på för vår njutning. Kanske kan jag också sticka något! Underbart att inte behöva släpa med mig tunga fysikböcker. I September kanske jag måste börja oroa mig för detta i alla fall. Så varför börja i förtid och oroa sig(?). Finns mycket att tala om i ämnet, men nu ska jag mysa och sen ut och springa. 

Puss och kram

1 kommentar:

  1. Du är så klok min flicka. Njut av ledigheten nu! Det har du förtjänat! Du har hela livet på dig att läsa fysik. Och snart kommer du hem!
    Kram mamma

    SvaraRadera