måndag 27 februari 2012

Zach och Bettye

Har precis sagt mina hej då till kära Léa, fransyskan som jag bodde med i åtta månader och jobbade ihop med i två hela år på Act 4. Vi har sett fram emot denna helgen med lycka, vi skulle få se Zach Braff (skådespelare i känd komidiserie Scrubs) i hans nya pjäs All New People. Pjäsen är riktigt fin. Den handlar om Charlie som ska hänga sig i ett tomt hus i ett öde Long Island. Han står där och ska lägga ifrån sig sin sista cigg, en kvinna rusar in, hon är mäklaren som ska låna ut huset över vintern. Hon ringer på vännen som både är brandmans chef och stans langare. Till sist kommer också eskorten som blivit skickad av en vän för att muntra upp Charlie. Helt plötsligt finner han sig omringad av människor han aldrig sett förr och helst vill ha ut därifrån, men de vägrar att lämna honom. Vi fann också uppenbara frågor om Guds ingripande i sista sekund och existentiella frågor. Fick en känsla av att jag borde läsa lite mera filosofi och böcker...

Nu har jag organiserat lite. Så typiskt av mig att organisera istället för att läsa. Känner du igen dig? Jag har tyvärr inget botemedel mot denna typ av distraktion, men jag kan definitivt rekommendera denna video på Youtube> 

Köpte en skiva i helgen med denna bruden: Bettye Lavette. Hon är verkligen värd att lyssnas på. Under sin bästa period på 60 & 70-talet fick hon inte den uppmärksamhet som jag tycker hon är värd. Blev kände först 2005 för en skiva efter 40 år i branschen. Det du! Det tog lång tid. Men hennes röst är underbar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar