onsdag 8 augusti 2012

vardagsfilosofi

Jag plirar på noter och försöker få ihop mina fingrar. Ibland går det bättre och ibland sämre. Men men, övning ska ge färdighet.

Jag tror att det är så med allt i livet. En läxa som inte bara gäller för pianospelande. Jag tror på att man ska öva sig på att vara ödmjuk, att inte längta ihjäl sig (att man uthärdar saker och ting fastän det är jobbigt), att få upp gubbar ur sängen på mornarna på jobbet och att lösa konflikter.

Allt!

Allt behöver man öva på. Om de så är att man måste ta mindre steg i taget, speciellt när man springer osv, men det kanske är självklart(!). Om det är självklart inom sport och musik så kanske man glömmer bort att man också borde öva på annat också. Vissa saker kanske man gör fel hela tiden och det går aldrig riktigt så där fint som det skulle. Men, ibland kanske man tar ett steg i rätt riktning bara för att man inte har gett sig, då kan det lilla bli en stor framgång, just för att vägen dit inte varit enkel.



Jag lämnar det vid detta och så får Ni filosofera vidare på eget bevåg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar