torsdag 27 februari 2014

Visuella ting...



Det är kallt inomhus och jag sitter uppe och jobbar på ett projekt. Nästa fredag har vi slutbedömning i kursen Live Performance, detta innebär att jag och min grupp måste skapa ett uppträdande med musik, datorer och ljus. Jag jobbar med det visuella. Jag har filmat olika mönster och utsikt från the Shard, högsta byggnaden i London, över, just det, London.

Det visuella i ett uppträdande är ett sjukt intressant ämne. Hur ser en publik/åskådare dig från deras synpunkt? Något som jag har tagit itu med gällande mitt band Soundmachine, köpt några coola klänningar, nya skor och ett snyggt mörkt läppstift. Vad är våran image? Tänker jag och valde mörka färger, rött,grönt och brunt. Hur ser du dig själv? Vad är du för en typ? Vad vill du spegla?


Nu måste jag fortsätta jobba.


Kramar
nea


London by night från the Shard (kan du se St Pauls?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar