tisdag 1 februari 2011

vardagsfilosofi

Sitter och myser pa jobbet. Alldeles ensam i hela denna stora kyrka. Lyssnar pa fina musiken och surfar internet efter Laptops. Mitt jobb idag ar bl a att undersoka vad for priser det ar pa utrustning for att ha uppe i Shropshire for ett ytterligare team daruppe.

Men jag skulle bara saga att jag tidigare idag hade ett "samtal" pa Facebook chatten om livet och hur Gud satter fart pa vara liv. Hur vanner, som Han satter i din vag, inspirerar i ratt ogonblick och uppmuntrar dig att ga vidare. Jag har senaste veckorna gatt fram och tillbaka mellan tvivel och bestamdhet. Ena stunden ar jag motiverad och i nasta inte alls. Later kanske morkt, men det ar det absolut inte. Det ar en resa som jag sjalv maste ga igenom for att na dit jag, med Gud, vill ga.

Hoppar utfor och ser vad jag hamnar!
Vanner ar sjukt bra och ha,
de inspirerar och uppmuntrar!

1 kommentar:

  1. Ibland tänker jag att det är helt omöjligt att Gud finns och har kontroll, på ett sätt känns det ju helt ologiskt. Ändå slutar jag aldrig be och det känns på något sätt som att Han lyssnar. Sedan märker då och då att man blir ledd, och man inser att Gud verkligen har allt i sin hand. Då kan man se hur de svåra tiderna också har haft en mening. Även om det känns overkligt och ologiskt tror jag nu verkligen att Gud finns(!), har kontroll och att vi kan ha en relation med Honom!
    Oj, det här blev djupt! Hoppas du ursäktar mig;)Saknar dig Linnéa! Kramar

    SvaraRadera