lördag 22 februari 2014

ojojoj....

Lite panik när jag har vaknat upp, druckit massor av vatten och försökt sova tio timmar. Har inte ont så mycket som jag hade igår men nu kommer det inget ljud alls.

Jag har en förkylning och det verkar som om varje gång jag har en förkylning så försvinner min röst helt under ett eller två dygn. Förra gången detta hände var i samband med det första professionella gig jag hade i vintras.

Alla har en visa när det gäller att hantera en förkylning. Mitt tips är alltid honung, ingefära och citron te gjort på färskvaror. Dock verkar detta bara hjälpa mot min förkylning, rösten tappade jag någonstans på vägen.

Nu är jag lite desperat eftersom mitt band Soundmachine har sin första spelning på evigheter ikväll. JAg har varit så underbart nervös och glad för denna spelning med en massa nytt material och alla våra vänner kommer.

Så klart jag ska tappa rösten då.

Eftersom det är min musik gjort med min röst, så är det omöjligt att få ersättning. Skulle inte vilja det i alla fall. Så det kan komma till att vi måste hoppa av.


Så nu hoppas och ber jag att jag får rösten tillbaka innan klockan 10 ikväll.


Kramar
nea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar